Za największą wartość przedsiębiorstwa w dzisiejszych czasach uznaje się dane. Chodzi tu o informacje dotyczące gospodarki, kondycji rynku i trendów branżowych, ale też – a może przede wszystkim – o dane na temat firm, które stanowią podstawę szeroko pojętej polityki marketingowej. Szczególnie cenne są informacje dotyczące firm nowo powstałych. Dlaczego warto je mieć i skąd je pozyskać?
Znaczenie informacji o nowo zarejestrowanych firmach w biznesie
Baza danych to źródło wiedzy na temat firm, które mają szansę stać się potencjalnym odbiorcą naszych usług lub produktów. Szczególny potencjał zakupowy charakteryzuje firmy, które dopiero niedawno zarejestrowały swoją działalność. Z czego to wynika?
Nowo powstające firmy wykazują duże zapotrzebowanie na produkty i usługi umożliwiające rozwój działalności. – Odpowiada przedstawiciel portalu PanoramaDanych. – Przedsiębiorcy stawiający pierwsze kroki na rynku poszukują dostawców usług bankowych i telekomunikacyjnych, a także producentów i dystrybutorów wyposażenia biurowego. Ponadto chętnie korzystają również z doradztwa biznesowego, a także serwisu i leasingu pojazdów. To jednak nie wszystko. Nawiązanie kontaktu z firmą rozpoczynającą działalność „od zera” daje większe szanse na budowę długofalowej relacji, która przełoży się na stały dochód.
Można zatem powiedzieć, że informacje na temat nowo zarejestrowanych firm stanowią „łakomy kąsek” i otwierają bogate możliwości współpracy. Posiadając dane teleadresowe nowych przedsiębiorstw, możemy bowiem skutecznie realizować kampanie marketingowe w sektorze B2B, czy to za pośrednictwem telemarketingu, przesyłek pocztowych, czy mailingu.
Skąd wziąć informacje na temat nowych firm na rynku?
Wiemy już, że warto korzystać z informacji na temat nowo powstających firm na rynku. Pozostaje jeszcze kwestia, jak to zrobić? Można w tym celu skorzystać z jawnych rejestrów i baz urzędów, takich jak np. CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), GUS, ale też REGON czy KRS. Nie da się jednak ukryć, że samodzielne zbieranie takich informacji jest niezwykle czasochłonne i wymaga nie tylko zaangażowania, ale też wiedzy i narzędzi, zwłaszcza że co miesiąc pojawia się nawet kilkadziesiąt tysięcy nowych rekordów. Dobrą alternatywą może być skorzystanie z gotowej bazy nowych firm. Aby jednak taka baza danych okazała się ona wartościowa, warto poszukać odpowiedniego partnera, który dostarczy dużą ilość rekordów ze szczegółowymi informacjami – adresami, e-mailami i numerami telefonów, które będą pochodziły ze sprawdzonych źródeł.