Etykiety samoprzylepne to rozwiązanie bardzo wygodne dla przedsiębiorców. Te etykiety pracownicy szybko mogą nakleić na towarach, nie poświęcając na to zbyt dużo czasu. Etykiety samoprzylepne łatwo dostosowują się do opakowań także o nieregularnych kształtach.
Etykiety – podstawowe informacje
Etykiety to specjalny typ nośnika informacji o danym produkcie dla konsumentów. Z treści etykiet konsumenci najczęściej pozyskują następujące informacje:
- cechy użytkowe produktu,
- skład produktu,
- rekomendowany sposób użytkowania produktu,
- potwierdzenia jakości produktu.
Etykiety są na produktach umieszczane nieprzypadkowo. Dzięki nim możliwe jest szybkie oznaczenie, a potem zidentyfikowanie towarów o specyficznych cechach. Etykiety pełnią także funkcje marketingowe. Ich zadaniem jest promowanie produktu, marki. Służą temu w szczególności atrakcyjne elementy opisowe, graficzne.
Obecnie na rynku dostępne są etykiety aplikowane na opakowania ręcznie i etykiety samoprzylepne.
Etykiety klejone ręcznie na opakowania nie są wykonane na materiale samoprzylepnym. Zatem takie etykiety aplikuje się następująco:
- najpierw nakłada się klej (odrębnie zakupiony) najczęściej specjalnym pędzelkiem na przykładowo opakowanie, które ma być oznakowane,
- kolejno na rozprowadzony klej na powierzchni opakowania kładziona jest wybrana etykieta,
- na samym końcu należy przygnieść etykietę do warstwy kleju, aby dobrze się z nim złączyła i trwale przykleiła.
Co może zyskać przedsiębiorca, stosując etykiety samoprzylepne?
Etykiety samoprzylepne są szybkie i proste w naklejeniu na wybrane opakowania. Pracownicy, naklejając je, stracą na to zdecydowanie mniej czasu, niż gdyby ręcznie, za pomocą aplikowania kleju naklejali na mokro etykiety. Etykiety samoprzylepne dobrze dopasowują się także do powierzchni o nieregularnych kształtach. Zatem wiele dotychczas problematycznych opakowań, puszek, butelek można łatwiej oznakować, naklejając na nie etykiety samoprzylepne. Wreszcie długofalowe stosowanie etykiet samoprzylepnych do znakowania towarów może być źródłem oszczędności w przedsiębiorstwie (mniej wydanych środków finansowych na zaangażowanie pracowników do naklejania etykiet). Mniejsze są również ewentualne straty (zniszczenia etykiet) w przypadku etykiet samoprzylepnych aniżeli etykiet aplikowanych na mokro.