Systemy RFID przyszłością wielu branż? Na pewno są nowoczesnym i wygodnym rozwiązaniem.
Jak można zdefiniować systemy RFID?
RFID jest nowoczesnym sposobem na identyfikację osób i obiektów za pomocą fal radiowych. Skrót ten pochodzi z języka angielskiego i rozwinąć go można w taki sposób: Radio-Frequency Identification.
Mówi się, że rozwiązania tego typu powoli deklasują kody kreskowe oraz kody QR na rynku. Na pewno posiadają wiele zalet, obok których trudno przejść obojętnie – zwłaszcza, jeśli rozważa się wdrożenie takich systemów do własnego przedsiębiorstwa.
Systemy rfid – jaką mają przewagę nad kodami kreskowymi?
Odczytywanie informacji z kodów kreskowych obecnie wydaje się dość staroświeckie. Po pierwsze, trzeba przykładać sporą wagę do tego, gdzie umieszcza się naklejkę z kodem – przyklejenie jej w trudno dostępnym miejscu może uniemożliwić odczyt. Kody kreskowe są tez podatne na uszkodzenie (np. podarcie). Nie można również zaktualizować informacji w nich zapisanych.
Wykorzystanie systemów RFID pozwala nie przejmować się czynnikami zewnętrznymi – są na nie znacznie bardziej odporne niż kody kreskowe. Nie da się ich też tak łatwo skopiować.
System nieidealny, czyli jakie wady posiada Radio-Frequency Identification
Do wad systemów RFID zaliczyć można miedzy innymi wrażliwość na wilgotność lub metale, które znajdują się w pobliżu. Sporym minusem jest także to, że są drogie. To właśnie w tej kwestii kody kreskowe mają przewagę nad nowoczesnymi systemami.
Budowa systemu tego typu wymaga także sporej wiedzy w tym temacie. Włączenie ich w funkcjonowanie danego przedsiębiorstwa wiąże się z zatrudnieniem doświadczonych specjalistów.