Pozycjonowanie stron jest obecnie najpopularniejszą formą marketingową, którą stosuje się w Internecie. Nic dziwnego, ponieważ takie działania są bardzo skuteczne i widoczne w stosunkowo krótkim czasie. A gdzie potencjalni klienci poszukują dziś produktów lub usług? Oczywiście odpowiedź jest prosta – w wyszukiwarce Google.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron to swoista pomoc w walce o jak najwyższe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Im wyższa lokata, tym lepsze wyniki odwiedzin oraz większe zainteresowanie klientów ofertą. Są to liczne działania, które można dopasować do miasta, regionu, bądź obszaru globalnego. W szczególności polecane są małym i lokalnych firmom lub przedsiębiorstwom, które chcą zyskać przewagę nad konkurencją.
Pozycjonowanie stron to szereg działań mających na celu zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google na frazy (słowa kluczowe) istotne dla zleceniobiorcy, a więc przedsiębiorstwa, które chce zaistnieć w sieci. Pozycjonowanie stron dzieli się na działania on site, a więc w obrębie kodu źródłowego strony, jak i działania off site, które polegają między innymi na zdobywaniu backlinków do domeny pozycjonowanej.
Zalety pozycjonowania stron www
Pozycjonowanie stron internetowych to sposób bardzo skuteczny, który – zgodnie z określonymi zapytaniami – wpływa na rozwój firmy, zaufanie klienta wobec niej, jak również – co najważniejsze – ruch na wspomnianej stronie. Jest to reklama, która działa znacznie lepiej w stosunku do jakichkolwiek innych firm. Zaletą jest to, że pozycjonowanie wpływa na naturalne wyniki, co przyciąga dodatkowo internautów.
- Zaufanie do wyników naturalnych – pozycjonowanie pozwala rosnąć Twojej firmie w wynikach organicznych, a więc tych, co do których klienci mają zaufanie wyższe niż do reklam. Pozycjonowanie stron nie jest zatem traktowane jak typowa reklama.
- Wysoki zwrot z inwestycji – choć sama usługa nie należy do najtańszych, zwrot z inwestycji zwykle jest najwyższy spośród wszystkich metod marketingu internetowego. Wynika z faktu, że klienci poszukujący danego produktu lub usługi dostają „na tacy” naszą firmę, a konkretniej adres strony WWW.
- Pozyskanie nowych klientów – o ile zawsze był to główny cel pozycjonowania, to coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na pozycjonowanie, aby zabezpieczyć się na trudne czasy. Pandemia covid-19 pokazała, że firmy, które dbały o pozycjonowanie, łagodniej przeszły kryzys związany z lockdownem. .